måndag, juni 17, 2013

Fix idé från trädgårdsrundan

Bland det vackraste jag såg på hela trädgårdsrundan var nog detta...
Det var hemma hos Lottie Hermansson (fler bilder från hennes trädgård kommer säkert!), i ett trädgårdsrum längst bort i hörnet en lång damm, med utsikt över åkrar och fält. De vitblommiga buskarna, tillsammans med vitbrokig kornell och så det ojämna grånade staketet med den grå bänken framför.

Och jag har ju möjlighet att göra något liknande! Försök tänka bort det ihåliga altantaket som ligger på gräset i väntan på flytt till tippen (...). Jag har ju också tre buskar, helt andra sorter, men ett plank där... och den där bänken som jag ännu inte hittat att sätta framför. Visst kunde det vara nåt!
Buskarna stå i en brant slänt, så någon slags kant har jag tänkt att jag behöver. Jag har dock tänkt en häckväxt. Schersminen till vänster ser lite liten ut och det stämmer, jag klippte ner den rejält förra året. Den kan bli dubbla storleken. Vad man får fundera på är hur själva avslutet på sidorna ska se ut för att det inte ska bli konstigt.

Men visst var det snyggt?!?!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Visst var det snyggt!
Och visst har du alla förutsättningar att göra likadant. Bara att sätta igång!
Ha det bra!
Ulrika

Louise sa...

Snyggt! Och visst kan det bli lika snyggt hos dig med åren!

kram louise

infing sa...

Håller med dig och tycker att du är fiffig som tänker göra liknande hemma! Gillar!!

Erika sa...

Ser ut som en ypperlig plats för det där planket.