fredag, juni 07, 2013

Årets lila

Nu har jag njutit av lila framsida i en dryg vecka.
 Extra många allium i år!
 Snyggaste kombinationen, allium och höstsilverax.
 Brunnävan passar också himla bra tillsammans med allium.
 Brunnäva i motljus. Tyvärr har rådjuren varit här och decimerat antalet brunnävor! Förutom det problemet kan jag verkligen rekommendera den som underplantering till allium!
Det blommar så lila vid entrén också.
Men där längst bort vid köksträdgården...
...är det inte så jättefint just nu. Jag har bestämt mig för att plantera perenner här i stället för att ha sommarblommor som jag hade förra året (ock som var planen). Sommarblommorna kommer igång så sent, typ slutet av juli... nu har jag t ex inte ens hunnit så eller plantera nåt, precis när det är som finast på andra sidan gången. Sen måste jag fixa en ny buske... den där pinnen är en sälg som dog i vinter.
Det finns alltid nånting att göra!

Men i morgon blir det paus från vår trädgård för då drar jag iväg till Skåne och kollar trädgårdar. KUL!

För fler lila inlägg på bloggen, sök lila.

2 kommentarer:

Marina sa...

Tydligen populärt att titta i trädgårdar i Skåne just nu. Jag har haft två besökare här idag som kom "uppifrån".

Kram

Unknown sa...

Väldigt fint med så mycket lila, och som du skrev, väldigt fint med alliumen och höstsilveraxte. Vi flyttade in i vårat hus i oktober, så nu har jag precis upptäckt att vi har EN allium planta, men det får fixas till hösten sen, dem är ju väldigt fina.

Och väldigt fina foton har du!
/kimlee.blogg.se