onsdag, maj 25, 2011

Skogen i miniformat

Ikväll har vi grattat en granne som fyllt jämnt. Måste bara visa planteringen jag ordnade. Den är bara 2011. Minns ni snacket om tall i kruka? Naturen som flyttar in i trädgårdarna? Yes, så här kommer det att se ut:



Nåja. Själva tallen var väl mer symbolisk än snygg, hade inte så mycket att välja på. Men bottenplanteringen med allåkerbär, liljekonvalj och mossa är jag ganska nöjd över. Eftersom grannarna har anknytning till Norrland och faktiskt bjudit oss på åkerbärsparfait, tyckte vi att det var lämpligt att de får en bit av Norrland här hemma också.

Tillsammans med krukan gav vi boken Trädets tid av Christel Kvant.
Visst vill man bara ha en liten skog i kruka där hemma eller är jag helt ute och cyklar? Vad tycker du?


PS. Jag kan inte kommentera i era bloggar sen igår! Jag hamnar i en inloggningsloop. Kanske samma problem för er andra?

2 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Gillar din skogskruka :) Har en gammal balja med mossa och ormbunke i - kanske jag skulle plantera ned jultallen däri? :) Boken ser ut att vara fin, och säkert läsvärd med.

Tänker på det du skrev om krukor, det är inte dumt alls med åretomkrukor, lätta att placera där det behövs fyllas ut för stunden och jag funderade förut idag, på mina Hostor som sitter för tätt - någon av dem får garanterat flytta till en kruka :)
Nu är det mycket att göra därute, roliga ting, så innetiden är knapp och så även min bloggläsning :) Får komma ikapp mig till helgen :)
Ha det allra bäst :)

Maria sa...

Ja, varför inte lite skog i kruka. Speciellt om man inte har den runt knuten...