tisdag, maj 31, 2011

Förtydligande

Å herregud vad konstigt det blev i förra inlägget.

"Nu skulle jag vilja göra nåt skydd så man skärmar av komposterna från trädgården. Inte för att det är fult nu, men jag tror det skulle bli ännu snyggare..."

Och så visar jag världens fulaste bild på en massa plåt och presenning och ogräs och bråte (och vilken fruktansvärd kontrast i själva bilden!):
Hur tänker jag egentligen? Jo, jag är så mäkta skitnöjd över komposten och tycker det blev snyggt (för att vara en kompost)! Absolut inget att skämmas över. Men sopstationen kan gott skiljas av från övriga trädgården. Jag tycker såklart att det fortfarande är fult med en plåthög, ogräs och bråte, men när jag la upp bilden såg jag det inte ens. Jag bara tänker bort sånt, i mina tankar är det mesta klart och fint i min trädgård, nämligen.

Förresten har jag hunnit glömma bort att vi första åren också hade två komposter:Men det blir alldeles för torrt i en sån nätkompost och sen när det var dags att tömma så föll den isär. Uselt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:D
Hller med om att nätkomposter är värdelösa. Har 2 st men det är ju alldeles för torrt så det blir ju aldrig någon kompostjord... Man måste nog vattna massvis om det ska funka och så duktig är jag tyvärr inte.

Erika sa...

Jag hade inga problem att förstå men jag har ju sett det live med.