lördag, juli 03, 2010

Kvällsbilder

I stället för att sitta på altanen ikväll och njuta av den tropiska natten så har jag gått genom bilder och räserbloggat... det blir lätt så. Blogginläggen kommer i klump!

Temedhonung undrade hur jag ens orkar TÄNKA på trädgård. Om jag säger så här... jag tror jag hade blivit knäpp om jag inte hade trädgården att tänka på! Den är min ventil! Och nu på sommaren får man lön för vårens slit. Så härligt det är att vara hemma och ANVÄNDA trädgården. Och sitta små korta stunder och drömma och filosofera. Visserligen är det lätt att se sig omkring och bara se allt arbete som återstår. Men ibland fokuserar jag på det som är fint. Jag väljer vinkel ;-)

Den gula fingerborgsblomman som jag fått av Elisabeth blommar. Obs giftig, måste hålla koll...Klätterhortensian är så fin när den blommar. Och vilket surr det är om den, värsta bi-magneten!Kanelrosen var så liten när vi flyttade in. Jag har låtit den ta plats och nu når den upp till taket!På nära håll...En ros jag väntar på... Maiden´s blush. Massor av knopp har klarat sig från rådjuren!Jag höll på att frestas och plocka 69 kronorsplantorna till balkonglådorna... la tillbaka och började rota bland 10 kronorsplantorna. Det blev flitiga lisa, petunia och lobelia. Väldigt rosa och blått! Tanken var att jag skulle ha ett planteringsbord i köksträdgården. Men det såg så malplacerat ut när inte vindskyddet är på plats så den har flyttat upp på altanen. Nu huserar här kryddor och lite plant som inte kommit ner i jorden. Kryddor på altanen är en bra grej. Apelsinsalvian blommar i rött!

4 kommentarer:

Mia sa...

Vilken härlig tur i din trädgård, en massa underbara rosor... jag bara längtar till mina små nyplanterade (i höstas) börjar ta form på riktigt. :)

Rose Garden Malevik sa...

Härlig blogg :)
Håkan

Hannele på Hisingen sa...

Underbar du har det.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för era fina kommentarer :-)