torsdag, maj 13, 2010

Svar på frågor

Det är på tiden att jag svarar på några frågor som dykt upp på bloggen!

Vikkan: Nej... det blev inget Liseberg i år! Prioriterade att greja hemma (har haft barnens farmor och mormor på besök som växlade i lördags!).

Sara nr 2: Mitt bästa tips är att börja kommentera hos andra bloggare som du gillar. Själv lider jag av tidsbrist så jag lägger sällan till nya bloggar på min läsa-varje-dag-lista, fast jag kikar ibland in på bloggar och känner, åååh, den här skulle jag vilja följa. Men så blir det sällan så. Men de som ofta kommenterar här besöker jag oftare än andra! Lycka till med din blogg!

Lotta på solrum: Åh grattis, härligt med nummer 3! Men det är grymt svårt att få tiden att räcka. Tack och lov sover bebis mycket i början. Jag undrar hur det blir när bebis kommer i klåfingeråldern... hoppas att stora grabbarna kammat till sig tills dess (hmm). När vi är ute så är det väldigt mycket passning för mig med stora pojkarna och bebis sover rätt bra i vagnen. Ibland hinner man mellan varven dra upp nåt ogräs, flytta en planta eller klippa i en buske. En del saker man gör kan ju till och med intressera grabbarna, t ex vattna. Sen får man acceptera att vissa områden i trädgården inte blir klara än på några år, försöka bortse från det och glädjas av de blommor man har och områden som kanske är lite fina ändå. Det viktigaste är ju att man tar hand om barnen på ett tillfredsställande sätt. Sen är det toppen med en farmor eller mormor som kan komma och vara med barnen, medan man själv får lite tid med sina projekt. Det händer någon vecka per år för oss, oerhört värdefullt! Önskar att jag hade släkt på närmare håll...

kvinnifestet: Vi har köpt begagnade pallkragar på ett företag på Ringön, Göteborg för 50 kr + moms: http://www.multicogbg.se/

Anna (Mazarin): Den konformade gröna växten jag har i entrérabatten är en buxbom som jag köpte när Gunnebo hade utförsäljning av växter en höst. Om buxbom inte funkar i din zon så kolla efter sockertoppsgran eller pyramidthuja, det skulle kanske kunna vara lämpliga alternativ.

Ika: Du undrade om ett alternativ till buxbom som låg häck. Det jag fått tips om är måbär och det är vad jag själv planterat vid platån på baksidan. Det gäller att klippa ner den rejält så det kommer mycket underifrån. Jag hoppas det blir bra!

Sen vill jag bara säga att det är oerhört kul att se nya människor som kommenterar här. Tyvärr har jag inte hunnit gå in och titta på alla era fina bloggar.

Hoppas alla får en skön helg!

2 kommentarer:

Erika sa...

Måbär mao, ska ta kolla upp denna lite mer gå.
Hoppas allt är bra med er!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ika: På den här bilden kan du se hur häcken ser ut nu år två när jag klippt ner den till ca 15 cm: http://3.bp.blogspot.com/_x6hoTMBArbs/S-20zKL3c5I/AAAAAAAADjY/xWf75GIpcKg/s1600/012.jpg