fredag, juni 19, 2009

Fix runt rundeln

Häromdagen ändrade jag om lite runt rundeln. Jag planterade fem pelartujor som en rygg mot cykelvägen. Brunnävorna flyttade jag framför rundeln. Nu finns där tre brunnävor eftersom jag även flyttade en planta från en annan plats i trädgården.Jag lät betongplattorna och randgräset byta plats. Vad som är kvar att ordna är ytan precis framför stolen (till höger om brunnävorna). Sen vill jag hitta en riktigt låg marktäckare som jag kan ha runt betongplattorna. Bar jord som det är nu är som sagt en ogräsmagnet och det gillar jag inte.Detta hände på ren inspiration och inget var planerat innan. Lustigt. Jag planerar jättemycket i trädgården, ritar och har mig, men när väl arbetslusten infinner sig kan resultatet bli något väldigt överraskande.

Vi får se hur det blir med thujorna. Nackdelen med dem är att de kan ge kontaktallergi plus att de kan bli väldigt stora. Jag kommer att få tukta dem så de håller sig på en lagom storlek. Vi testar och ser.

2 kommentarer:

Erika sa...

Jag skulle bara vattna lite i trägråden o sen står jag där o rensar ogräs o kuparhäckplantorna mitt bland knotten. Men det känns ju skönt att vara så där spontan i trädgården.

Hoppas ni hade en trevlig midsommar.

Anonym sa...

Så Fint o somrigt ni har det. Hinner du sitta o njuta av trädgården i stolen bland blommor?
Kram mlj