onsdag, maj 27, 2009

Blommiga buskar

Just nu är det häftigt med buskarna. Blommar som tokiga och avlöser varann. Nu är jag glad att jag inte grävde upp och satte häggmispel i våras! ...fast jag är otroligt förtjust i häggmispel. Jag kanske kan byta ut nån av buskarna i alla fall. Nån gång. Inte nu.Gullregn är ett vackert träd. Fint ihop med rosentry och syren. Dock kanske inte mitt exemplar är så jättetjusigt. Jag önskar att kronan kunde bli större. Kan man beskära och få igång tillväxten? Snett nedanför till höger är också ett gullregn, men det blommar senare. Det växer så konstigt. Alldeles snett. Det är visst nån slags spirea inklämd bakom vedskjulet. Missade i skissen jag gjorde förut:Det står en bondsyren intill Gullregnet, det finns inte heller med ovan. Sen är det två olika rosentry. En ljus och en mörk.

2 kommentarer:

Erika sa...

Har kollat i en plantskola och det är en rosentry som var en av mina okända buskar, precis som du sa.

Det är en otrolig skillnad nu när allt blommor och bilden du tog tidigare i våras.

Gullig trädgårdsbod du har!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Wow! Vilket insynsskydd!