onsdag, april 15, 2009

Snart dags

Jorden är bearbetad och klar för plantering. Så här har jag gjort:
1. I höstas grävde jag upp grästorvorna och vände på dem.
2. För ett par veckor sen tömde jag komposten, dvs lyfte ur det översta (luktade surströmming!) och tömde det understa (luktade ingenting) och la ner i nya rabatten under grästorvorna.
3. Eftersom det blev för mycket jord så plockade jag bort grästorvorna.
4. Hällde över kogödsel i påse och grävde genom och krattade.

Men jag har inte bestämt vilket träd jag ska ha, men det blir nog ett blommigt körsbär med fin höstfärg. Prunus sargentii?

Vad tycker du skulle passa som marktäckare? Jag sätter nog lungört till att börja med eftersom det är vad jag har. Men egentligen? Vad skulle jag ha?

2 kommentarer:

Erika sa...

Självklart skall du ha en Sargentii! Har ringt Blomsterlandet och det går att beställa det via dem för jag har inte hittat den sorten i någon butik.

Jag har lite backtimjan och silverarv som marktäckare, annars är jag väldigt dålig på att hitta något som täcker precis som ajg vill ha det.

Sanna sa...

Hejsan, hamnade på din sida genom google. Intressant och läsa din blogg då jag precis har avslutat en 40 veckors intensiv utbildning i trädgård.
Alltid lika roligt och läsa vad andra trädgårds tokar hittar på. :D