fredag, april 24, 2009

Att göra

Växterna från Hortogreen har kommit. Jag har att göra i helgen!Oj, det var stora exemplar av thuja! Uppe på betongstenarna finns tre krukor med hosta. De såg inte mycket ut för världen :-o Hoppas de är värda sina 49 kronor stycket... Gräset jag beställt var tyvärr slut.

Jag ringde aldrig och ändrade min beställning... hade tänkt avbeställa thujorna och istället koncentrera mig på växter till den nya slänten på baksidan. Men jag kom aldrig riktigt fram till vad jag skulle ha innan det var för sent. Kanske tråkigt, men vad tror ni om några små Stephanandror (Crispa) och rosa ölandstok? Och sen uppblandat med perenner? Det är ytan som är täckt av presenning ner till i bild jag tänker på (ca 10 meter):Jag har fortfarande inte sått gräsmattan. Har knappt varit hemma i veckan så jag har inte hunnit så mycket. Har krattat genom några varv och grävt bort massvis med överbliven jord (främst grästorvor och jordklumpar). Ikväll har jag vattnat för det har blivit så torrt under veckan. Har packat några varv med välten. I morgon får jag nog skaffa mer jord och kratta över för det är hur buckligt som helst... syns kanske inte på bilden. Arbetet börjar likna evighetsprojektet jag hade i det som numera är grabbarnas rum. Jag jobbar och sliter men det är helt omöjligt att få till det.

2 kommentarer:

Erika sa...

S gav upp krattandes till slut och sådde gräset. I år har jag plockat massa sten som kommit så nu är det gropigt igen. Man blir nog aldrig nöjd.

Evelina sa...

Du är grymt duktig Linda!, att fixa och dona som du gör med trädgården och ta hand om småfröna är ett gigantiskt arbete! Med tanke på att allt tar så mycket längre tid med två små. Men med din entusiasm för trädgården kanske smittar av sig på fröna så om ett par år har de blommat upp till två små trädgårdsmästare!