söndag, oktober 26, 2008

Årets lökar

Årets lökar har äntligen kommit i jorden! Jag har satt följande (skriver detta mest för mitt eget minne):
Snödroppar (antagligen för sent) - i gula rabatten, under den nya rododendron samt i hörnet närmast cykelvägen.
Kungsängslilja - bland vintergrönan under syrenen
Dubbel narciss Ice Kung, ljusgul ca 35 cm- i gula rabatten
Allium Purple Sensation - i gula rabatten
Botanisk narciss Triandrus Thalia, vit ca 35 cm - i skuggrabatten
Botanisk narciss Paperwhite, vit med gult i mitten ca 35-45 cm - i skuggrabatten. Kommer antagligen inte fungera, läste sen på påsen att den skulle sättas i kruka inomhus.

Sen var det faktiskt en narciss jag glömde sätta, förpackningarna ligger utspridda i entrérabatten vid trappen.

4 kommentarer:

johanna sa...

Thalia är fantastiskt vacker, hade den i rabatterna på jobbet i Sthlm!
Jag är dock sugen på några vita Allium Sensation. Det vore snyggt!

Anonym sa...

You have a good assortment of bulbs. The yellow, white and purple will look good together come Spring.
Good luck with the snowdrops.

Lindas trädgårdsblogg sa...

johanna: Jag blev helt kär i dem när jag såg paketen. Alldelkes knallvita! Fast vi får se om de trivs, har satt dem i en väldigt skuggig rabatt. Men om de kommer så kommer de att lysa upp!

northern shade: I think they will be beautyful together, but they may bloom different months!

Anonym sa...

Vårlök är så tacksamt.