lördag, maj 19, 2007

Utflykt till Falköping

Det har varit tyst från mig ett par dagar då jag varit och hälsat på vänner utanför Falköping. Här kommer några semesterbilder att kolla på!

Ett givet utflyktsmål när man är i Falköping är ett besök på Falbygdens ost:Där kan man köpa alla möjliga sorters ost, och även kex, sylt, saft, chokladpraliner samt rättvisemärkta produkter. Innanför ostbutiken finns också en presentbutik med massor av fina saker, även en del krukor och pynt till trädgården.

På vägen upp till Mösseberg stannade vi och fikade på Mössebergsgården. Jag tyckte de hade ganska humana priser. Kul att de sålde silverte, det har jag aldrig sett på ett fik!På Mösseberg finns en djurpark med svenska djur och så flera lekparker för barnen.Den här tuppen var väl för tjusig!Vi kunde inte låta bli att klättra de 194 trappstegen upp i utsiktstornet och beskåda utsikten.Det är Mössebergs kurort man ser taken av nere till vänster.Sen var det bara att traska ner igen...Fler utflykter i Falköpingstrakten blev det inte. Vi tog det lugnt hemmavid.

I morgon är det träff i trädgårdsnätverket!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så det var till Falköping du styrde kosan när vi hade bloggträff! ;) Ser ut som ni har haft det trevligt i alla fall. Vi pratade om ert trädgårdsnätverk (Nettan var med igår) och ni verkar ha himla mycket kul på gång. Tror jag ska maila till Vuxenskolan så att jag kan gå med jag med! Hoppas ni har en fin plantbytardag...

Cin sa...

Haha, skrattade gott åt det där silvertet! Det dricker alltid min farmors syster när det är kalas, men det är endast då jag träffar på det. Kul att det fanns o få där!

Hannele på Hisingen sa...

Det höga tornet hade jag inte klättrat i...

Lindas trädgårdsblogg sa...

karin a: Ja men gör det!!
Hade varit kul att vara med igår, men det blir fler tillfällen kantänka!

cin: Jag drack silverte när jag var liten, tyckte det var jättegott och lyxigt! (Hade förstås inte fattat vad det var). Lite dyrt vatten kanske :-)

hannele: Höjdrädd?