onsdag, maj 02, 2007

Trädgårdspynt

Jag shoppade ett fågelbad i fredags. Den pryder nu sin plats i den nya rosrabatten under benveden. Dock utan vatten, jag litar inte på katterna! Men det sitter ju redan två fåglar i den :-) Den kommer förmodligen att bli alldeles inbäddad i grönska vad det lider (om nävorna framför växer som utlovat), då kanske jag får flytta den. Vi får se.

Det råkade bli en klematis i rabatten, hade ju planerat någon form av klätterros. Men när jag stod där i plantskolan blev jag alldeles förtjust i klematisen Warsaw Nike. Jag tror det kan bli snyggt med något mörkt mot allt det ljusrosa? Det är lite svårt att veta färgen, men om det inte funkar så ska det väl gå att flytta?

Ni ska få en översiktsbild en annan dag.

6 kommentarer:

Stina sa...

Tack, vännen!

Fint bad. Kram Stina

Hannele på Hisingen sa...

Ingen trädgård utan ett fågelbad.

Anonym sa...

Kul med lite shopping! Det är mysigt med fågelbad tycker jag. Hoppas att du vågar fylla det någon gång.

Anonym sa...

Gulligt fågelbad, tycker mig känna igen det? Det var väldigt vad det är lummigt och fint i dina rabatter, absolut att du ligger före min kalla lerjord! Men jag vet att vi har mycket vatten i underjorden - kan det kyla tro? Jag vet precis hur det känns när man är borta mycket från trädgården, det känns som om man inte hinner med men det brukar man göra trots allt. Vattningen ser ut att lösa sig enl SMHI, ev regn måndag.... det behövs! Synd att du inte kan gå på Lisebergsdagarna... men var gör du 19 maj! Läs hos mig får du se....

Lindas trädgårdsblogg sa...

stina: Tack :-)

hannele: Jag har förstått det nu :-)

nettan: Den är fylld nu efter nattens regn!

lotta: Jag tycker det är märkligt att jag är före er, men jag bor ju några kilometer söderöver. Upplever dock att berget i väst gör att vi ligger senare än dem som bor på andra sidan! Jag är bortrest 19 maj så jag kan inte komma...

Mona från Norr sa...

Jag undrar vart du köpt detta fågelbad. Har du några bra sidor att länka till mid där man kan köpa snygga och läckra grejer till sin trädgård så emottages de tacksamt