söndag, april 01, 2007

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter trippen till Stockholm. Vi lyckades köra sträckan hem på 26 liter. Det blev liiiiite billigare än tåget som skulle kostat 3500 kr för oss två. Hur ska man komma till rätta med koldioxidproblemen när det är så mycket dyrare att försöka vara miljövänlig?

Hur som helst. ÅÅÅH! Jag spenderade nästan hela lördagen på mässan. Jag kom vid halv tio och vid halv fem var jag så vanvettigt trött så jag köpte de sista tyngsta (krukor) och traskade mot tåget. Min taktik var att först gå runt överallt och fotografera och sen ägna eftermiddagen åt att shoppa. Jag kan ju säga som så... jag hann inte gå runt innan minneskortet var fullt. Det är mycket som jag aldrig hann fota. T ex Linnéträdgårdarna, föreningsmontrarna och begravningshallen. Jag tror jag har material att blogga om resten av veckan. Det får bli lite i taget.

Jag vet inte om jag kunde se några nya trender som jag inte sett förut. Det var betong, det var pil, det var shabby chic, det var mycket mossa och många sorters trädgårdsprydnader. Plastiga tomtar och urnor är kanske nya för säsongen, men de har ju synts ett tag under vintern.

Något som det inte fanns någon brist på var holländska lökar och knölar. En påse rosa iris och en påse rosa pion följde med mig hem.Tack Frida på Cult design för fribiljetterna! Den andra biljetten gav jag bort till en tjej som stod och väntade vid entrén på sitt sällskap. Hon såg förvånad ut, men jag hoppas hon blev glad för den!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som om du haft en trevlig helg! Hade så gärna åkt själv men nästa år kanske det kan bli något!? Ser fram emot fler rapporter vad det lider. :)

Anonym sa...

Asch då, var du där på lördagen? Synd att vi inte stötte på varandra då. Det hade ju varit kul. Angående växthuset på Drömhem & Trädgård så har jag för mig att det stod en lapp inuti att man kunde lämna bud eller ifall det var ett fast pris på huset. Något var det men jag la det inte på minnet, jag har ju mitt växthus redan.

Rosengeranium sa...

Heh. Jag skulle ha älskat att få en fribiljett, särskilt som jag glömde Hemträdgården hemma och missade en rabatt på 50:- (motsv. en sockerplanta och en smultronspenat hos Impecta...). Men jag var å andra sidan där på söndag eftermiddag och fick en del avslutningspanikrabatter.

johanna sa...

ah ,vad kul du haft och att du orkade gå så länge! vi kom dit vid halv 1 och traskade trötta ut vid halv 3 :o)

mina bilder ligger längst ner på min blogg.

Lindas trädgårdsblogg sa...

karin a: Det var kul att få vara där, men guuuu så trött jag var! Jag skojar inte om jag säger att jag bar med mig 20 kg hem! Jag rapporterar lite i taget :-)

andreas: Jag hade inte gjort upp några träffar alls, men nu ser jag på t ex aot-forum att det var en massa träffar. Det får bli till ett annat år :-) Och då kommer väl tradgårdsblogg.se och buxus att vara med?!?!

rosengeranium: Hejsan! Oj, jag vet inte om jag sett din blogg tidigare? Välkommen hit! Söndag måste vara riktiga fyndardagen!

sericea: 2 timmar?!?! Då hade jag väl inte hunnit kolla hälften!

johanna sa...

haha, nää jag förstår det nu ;o)

Anonym sa...

Jo, jag preliminärbokade faktiskt en monter redan när jag var på mässan. Hade ett givande möte med projektledaren för hela tillställningen.