lördag, februari 03, 2007

Buketter

Karin A visar jättevackra bilder på buketter! Gå och kolla. Jag blev inspirerad att samla ihop bilder jag tagit på några av sommarens buketter i ett och samma inlägg. Jag har säkert visat dem förut.

Jag tror vi kom överens om detta var fågelbär. Blommade för fullt utanför tomten. Jag tog in. Det här är maj.
I juni blommade syrener, rosentry och klint. Knepig komposition med den tippande syrenen. Men visst kan man nästan känna doften!
Rosen The Fairy , luktärt och bolltistel var en favorit! (Bolltisteln syns inte). Min rosenskära var inte optimal som snittblomma, tappade bladen väldigt snart som synes. Bilden är nog från augusti.
Gladiolusen som knäcktes av vinden fick komma in.
En höstbukett med astrar, kornell, berberis och kärleksört.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sommar sommar sommar... Ha en trevlig helg

Lilla B sa...

Det var sannerligen inspirerande buketter!
Det behövs sådana bilder när vintern inte släppt taget än men längtan efter grönska är stor.

Karin sa...

Vilken undebar sommarkänsla! Fina buketter med tips på kombinationer. Rosenskära har jag hört ska vara en bra snittblomma men jag tycker också den är lite svår att få att hålla sig...