lördag, september 02, 2006

Rosenknopp

Jag har inbillat mig att rossäsongen är över i trädgården, men när jag grävde bland buskarna upptäckte jag att så inte var fallet.

Flera nya knoppar på Leonardo da Vinci:Ett par knoppar på Pernille Poulsen. Tyvärr lite bladlöss också, men de har jag försökt få bort nu. Jag tror att Amaranthus till vänster blommar. Måste se till att jag får några frön av den.En av krukrosorna har en massa knopp.
The Fairy likaså. Skärpan var inte med mig idag. Har lämnat tillbaka den digitala systemkameran jag lånat över sommaren och har bara min kompakta nu. Den är lite svårstyrd med skärpan på närbilder! Och så en bild på rosrabatten (som alltså inte har några rosor i blom för tillfället). Här njuter jag för tillfället av gladiolus och rosenskära. Rosenskäran är verkligen en flitig blommare. Men man får såklart gå och rensa bort fröställningar nästan varje dag.

3 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Härligt färggrannt fortfarande i din trädgård! Rosrabatten som du grävde i våras har ju blivit jättefin, ser ut som om den stått där i flera år redan!

Anonym sa...

Visst är det underbart med sena älsklingar. En schysst rosenrabatt med remonterande rosor, med lite tur har man blommor till oktober och längre än så i vissa fall. Hos mig blommar en hel del rosor just nu.

Det ser så lummigt och frodigt ut på dina bilder Linda - hemtrevlig trädgård!

Lindas trädgårdsblogg sa...

karin: Tack! Jag skulle jättegärna ha en till på andra sidan grusgången, men det var sååå jobbigt att gräva! :-D

annicab: Det är verkligen toppen när de blommar om! Pernille Poulssen kommer nu för tredje gången! :-)