onsdag, september 27, 2006

Höstkorgen

Apropå vintergrönt så köpte jag en liten idegran när jag shoppade lökar. Den fick vara med i höstkorgen (syns dock knappt för den flyter ut mot syrenbusken i bakgrunden). Det var halva priset på perenner också och jag hittade en maffig alunrot. Sedan tog fantasin slut och jag satte ljung tillsammans. Hade hellre velat haft nåt gräs kanske, men utbudet var så skralt. Penningbladet ryckte jag upp ur rabatten.Det hade hunnit börja skymma när jag tog bilden så slutartiden var för lång för min skakiga hand.

Här kommer fler suddiga bilder!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin höstkorg det blev! Annars vill jag bara önska en kul helg! Vi har fått höst nu. Jag fick ta lilla täckjackan på mig imorse. ( usch grannen röker ute nedanför fönstret blä...)mlj

JULIEK sa...

En idegran var en god ide. Jag måste ha något i min kruka ved inngangsdøren, hadde en sypress, men den dog i høst (ble litt sur for det, kjøpte den i vår) . Skal også ha litt lyng foran, det ble ju fint det du har gjort : )

BOKJUNTAN sa...

Linda: Tror du lungört funkar här upp i Luleå..?

Anonym sa...

Höstkorgen var verkligen snygg! Jag gillar färgerna som gäller i höstplanteringarna i år. Får en känsla av att det är en "nyhet", men det kanske är samma färger som tidigare år - bara det att jag inte har haft några speciella höstplanteringar tidigare...

Lindas trädgårdsblogg sa...

mlj: Det blev ett väderomslag i onsdags som krävde ytterkläder, men igår var det väldigt varmt igen. Det är på vår och höst man märker att vi bor i ett avlångt land.

julie: Jag hoppas det funkar med idegran. Tänkte plantera ut den lite senare.

bokjuntan: Jag hittade en länk om lungörten: Kolla här. Det finns olika sorter med olika härdighet. Den blommar ju väldigt tidigt här, så det är frågan hur den beter sig när snön ligger kvar så länge. Blommar säkert i slutet av maj/början av juni i stället.

ronja: Tack! Den rödbladiga alunroten är hur läcker som helst!