torsdag, augusti 31, 2006

Virkinspiration

Jag har samlat lite länkar till grejer jag kan tänka mig ha och virka:

Virkade korgar. Fast jag har köpt liknande på Ikea...
Snöflingor till julgranen. Lagom stort projekt.
Virkade dockor. Eller såna där amiguramis.
Filt av mormorsrutor. För att brorsan hade en som mormor gjort. Så fin så fin.
Virkade blommor. Bara för att.
Tofflor, såna söta som Cia tipsade om.

Och så har jag hittat tillbaka till Pysselida. Jag besökte henne i våras när bloggen var ganska ny. Nu har den funnits ett tag, och hey vad tjejen pysslar! Pulsvärmare skulle jag ju också kunna göra. Jag som kan vara så frussen.

Men några virkade dukar som jag blivit sugen på har jag inte hittat på Internet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har en sådan mormorsfilt som min farmor virkade till mig när jag var liten den ser ut som den svarta på bilden. jag har funderat på att virka en mindre varitant i pastellfärger och vitt till mitt blivande barnbarn som kommer i december

Anonym sa...

pysseldags, kan man inte pyssla ute pga regn så blir det pyssel inne. Det var många bra tips på länkar, gillar amiguramis:arna, jättesöta. Har också funderat på pulsvärmare, jobbar ju vid dator och sitter man still så brukar händerna bli kalla och man kan göra slut på restgarnerna ;)

Lindas trädgårdsblogg sa...

cia: Ett barntäcke känns lite mer överkomligt än ett överkast...

maloppa: Den där mohairsjalen verkar helt underbar! Måste ta mig en sväng till garnaffären! :-)

lotta: Har du sett att det kommit ut en hel bok om pulsvärmare?