måndag, maj 08, 2006

Kaprifolspaljén

Här är resultatet av lördagens snickeriprojekt. Visst blev det stiligt? Vi har satt spaljén ungefär en halvmeter från väggen och hoppas att det är en lämplig säkerhetsmarginnal. Den stackars kaprifolen var en enda stor härva som jag klippte ner så här mycket (den slog typ knut på sig själv). Jag hoppas verkligen den tar sig för den doftade underbart när vi flyttade in i slutet av augusti. Nu blev den så liten att den gav plats för nåt annat klättrande brevid :-)Förresten, ni har väl sett Andreas underbara rosa kaprifol?

3 kommentarer:

josé sa...

Jättestiligt spaljé du knåpat ihop. Har själv letat runt på nätet efter en rutig spaljé/pergola som Christel Kvant ritat. Gav till slut upp och köpte en färdigbyggd

Lindas trädgårdsblogg sa...

josé: Jag vill absolut inte ta åt mig äran, för jag har en händig man! Själva formen har vi bestämt tillsammans. Jag hjälpte till att sätta den på plats och ögonmåtta avstånden och så :-) Jo... och jag tråcklade tillbaka kaprifolen också!

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»