fredag, november 18, 2005

Kattkompisar

På listan över världens gulligaste grejer så finns på topp tio, "katter som är kompisar med varann"!

När vi flyttade hit undrade vi lite hur det skulle bli med reviren. Skulle det bli en massa kattslagsmål? Skulle våra katter hamna längst ner i rang? Skulle andra katter komma och pinka reviren hos oss? Nu är ju våra katter kastrerade så det är väl säkert knepigare med okastrerade katter. För hittills har det gott hur bra som helst. De har till och med fått en kompis! Grannens katt Naala (den vita katten) sitter ofta vid tomten och väntar på att våra katter kommer ut, sen gör de en massa grejer ihop. Idag följde jag efter Naala och Truls för att kolla vad de håller på med!


T: Goddag, goddag!

T: Vi kollar in sandlådan!

T: Sandlådan var så frusen så jag pinkar här i stället...

T: Krafsa, krafsa!

T: VA! Hade du tänkt hoppa på mig? Slöis, jag hann före dig :-)

T: Äh, kom så gör vi nåt annat!

T: Vi klättrar i träd! Kom med här!

N: Näe, jag vill inte följa. Jag vill ner. Kan du hjälpa? Please?

Hur är det med dig? Gillar du inte att klättra i träd?

Kom så ska jag visa hur man tar sig ner!

N: Nu vill jag hellre ta det lugnt.
Kom hit och sätt dig så tar vi och spanar in småfågel i stället!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men så söta de är! Oh, vad jag saknar att ha katt, livet känns inte riktigt helt utan katt.... Undrar just om maken är öppen för övertalning - jag betvivlar det :(

Lindas trädgårdsblogg sa...

Visst är de söta! Fy, jobbigt att inte kunna skaffa katt pga någon annan. Det värsta scenariot skulle ju vara att jag eller någon i familjen blir allergisk. Hemska tanke! Men era hundar verkar dödsköna! Och är inte vinthundar lite som katter i psyket? Gillar att slappa och gör lite som de själva tycker? :-)

Anonym sa...

Jag vill haaaaaa. Posta katten bums :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Inte till salu! :)

Anonym sa...

Åhh.. vad gulligt att dom blivit kompisar :)

Anonym sa...

Våra vinthundar är väl en del som katter -speciellt salukin, med det där att komma på kommando...
Men jag har haft katt från 83-04... födde upp somalikatter och balinerser under flera år, med maken :) Men nu vill han leva utan katthår, kattlåda och nöjer sig med att gulla med alla katter vi besöker och de som korsar vår trädgård...
Några av våra gamla katter finns att beskåda på min gamla ouppdaterade sida: www.annica.nju

Anonym sa...

Halloj!
Din fina sida har förgyllt min tisdag! :) Jag är oxå en stor kattälskare och vi har 5 katter hemma!
Kram Rosie

PS. Jag har oxå en blog

http://www.blogtown.se/diary.php?id=Rosie